Perfection or Vanity

Project: Terminated

Blog nie jest już dalej prowadzony ani aktualizowany. Mimo tego, wpisy i komentarze są dalej dostępne. Możesz przeczytać pożegnalny wpis albo przejść do archiwum.

No Opera!

Update: Nie traktuj tego tekstu poważnie, napisałem go na Prima Aprilis.

Kodowanie stron nie jest zadaniem specjalnie łatwym - proces jest spowalniany przez niezgodności międzyprzeglądarkowe i różnice w aplikowaniu standardów. Ostatnimi czasy warunki w jakich przychodzi nam pisać strony uległy znacznej poprawie, a dodając ogromne ilości hacków dla złego z założenia Internet Explorera - wymyślonych przez zdolnych webdeveloperów przez te wszystkie lata - jesteśmy w stanie osiągać w miarę jednolity wynik. W miarę, ponieważ jedna przeglądarka cały czas spowalnia marsz standardów i przenoszalności kodu. A jest nią Opera.

Opera świetnie się maskuje, na jej stronach można znaleźć wiele artykułów poświęconych standardom, kampania reklamowa wersji 9.0 miała akcent W3C, a newsy dotyczące najnowszych wersji norweskiej przeglądarki wspominają wsparcie dla implementacji szkiców CSS3. Pięknie, prawda?

Wcale nie jest pięknie. Problem jest jeden - marketingowcy Opery znakomicie wykorzystują fakt popularności standardów, ale ich realna aplikacja boli jak cholera. Kiedy ostatni raz otworzyliście swoje dzieło, prezentujące się ślicznie na Firefoksie, Safari i Konquerorze (i po setkach hakow w IE, ale to inna bajka), w Operze i ujrzeliście ten sam widok? Kiedy strona ma więcej jak 100 linijek CSS? Mi udaje się to tylko czasami.

Problemem jest podejście twórców. Jednocześnie chcą oni być najbardziej rygorystyczni względem specyfikacji i mimo że dokumenty W3C pozostawiają wiele miejsca do manewrów, wybierają najcięższe rozwiązania. Z drugiej strony chcąc przyciągnąć więcej ludzi oferują wsparcie dla dziwactw Explorera, kopiując jego zachowania. Przykład z nieaktywnym obszarem wypozycjonowanego konternera, jeśli ten nie ma ustawionego tła na początek - spróbujcie zrobić dobrze działające menu dropdown.

Explorer ma swoje hacki oraz wspaniały sposób ich aplikacji - komentarze warunkowe, expressions i pliki HTC. Opera daje nam jedynie możliwość detekcji za pomocą JavaScriptu obiektu window.opera. I jako, że właśnie przez Operę mija mi kolejny deadline w pracy, postanowiłem się zemścić.

Rozwiązanie

Użytkownicy Opery są aroganccy, nie reagują na zdroworozsądkowe argumenty, nie potrafią pokazać prawdziwych rozwiązań problemów jakie projektanci napotykają w ich świętej przeglądarce - jedyne co umieją to czekać na nowe wersje z nadzieją, że łaskawi programiści poprawią to i owo i nie trzeba się będzie wstydzić (jak za mizerną obsługę CSS dla formularzy w Operze 8.x). Dlatego zrobiłem skrypt, który zablokuje dostęp do strony jeśli tylko używasz norweskiej przeglądarki.

Przygotowałem dwie wersje - standard, do której trzeba dorzucić obrazki na serwerze - oraz full, gdzie obrazki są zaembedowane już w pliku JS. Aby uruchomić taki plik wystarczy do sekcji head dopisać:

  1. <script type="text/javascript" src="noopera.js"></script>

albo

  1. <script type="text/javascript" src="noopera.full.js"></script>

Efekt widoczny dla Operowca odwiedzającego Twoją stronę.

Po co?

Ekran może i przypomina akcje anty-explorerowe, ale o ile w przypadku IE mamy do czynienia z nieświadomymi użytkownikami, tak Operowcy po prostu nie widzą, że szkodzą webdeveloperom używając wybrakowanego oprogramowania, które fałszywie nazywa się zgodnym ze standardami. Więc jeśli wybrałeś (wybrałaś) przeglądarkę na O. ponieważ wierzysz w lepszą sieć i ujednolicone standardy, aby publikacja w Internecie przebiegała bez przeszkód - zmień Operę na Firefoksa albo Konquerora, SeaMonkey, Camino, OmniWeb bądź jakikolwiek inny soft. Firefox ma masę rozszerzeń i możesz dostosować środowisko do swoich potrzeb, a nawet upodobnić je do Opery.

Jedyne o co proszę to o zaprzestanie używania Opery. Niech jej liczby w statystykach maleją, a wyznawcy się kurczą. Niech projektanci odetchną nie będąc zmuszonym do walki z Operowymi herezjami i dziwactwami skopiowanymi z Explorera. Chcę, aby Opera przestała się liczyć w światku webdev tak jak IE5.x! Przyłączysz się? Dodaj skrypt do swojej strony i powiedz znajomym o tym wpisie. Razem mamy szansę zmniejszyć wpływ tej ułomnej przeglądarki na nasze życia.

Informacje i hiperłącza

Blog o projektowaniu zgodnych ze standardami stron internetowych.

Praktyczne przykłady, sztuczki CSS, sposoby obchodzenia błędów przeglądarek, lekki i nieinwazyjny JavaScript, użyteczny design, dostępność i skrypty użytkownika.

RSS

Informacje o wpisie

Napisał riddle 01 kwietnia 2007 o 02:50

Kategorie: Przeglądarki, Standardy sieciowe, Techblog

Dodaj do:

Wpisy archiwalne

Archiwum miesięczne

Dzięki!

Dodaj bloga do Technorati Favorites Dodaj bloga do Del.icio.us Blog należy do sieci 10przykazań.com

  1. Co jak co, ale blokowanie strony komukolwiek jest co najmniej bezsensowne. Może i przeglądarka ta nie jest najlepsza, nie mnie to osądzać, ale… Na żadnej poważnej stronie nie wkleiłbym takiego kodu.

  2. Aha, polecam zmienić nazwę linkowanego pliku. Znając podejście Operowców od razu zablokują ten plik JS Operowym blokerem zawartości.

  3. Wystarczy zajrzeć w źródło strony, żeby to zblokować ;)

  4. Konq tez jest slodki. Zwlaszcza jego wsparcie dla background-color przy inputach. No, ale mozna zmienic kolor ptaszka w checkboksie, a to jest wazniejsze…

  5. Albi: nie wystarczy. Riddle był sprytny i generuje losowe ID. :P Chyba że o nazwę pliku Ci chodzi, ale wtedy dla każdej strony by trzeba filtr dodawać.

    Jednak jest coś, co wystarczy zrobić – spojrzeć w kalendarz

  6. Nie zmienia faktu, że sprytniejsi userzy to ominą, a ci mniej sprytni nie zrozumieją o co chodzi… Popieram uświadamianie userów, ale nie tym sposobem.

  7. Nie bierzesz jednego pod uwagę, mianowicie opera jeszt SZYBSZA i WYGODNIEJSZA (a przynajmniej dla mnie) od FF, który u mnie na linuxie najzwyczajniej w świecie MULI.

    Dziwna ta twoja zemsta. Moim zdaniem, powinienneś chociaż dodać jakiś guzik zamykający to ustrojstwo, albo chociaż jakiś timeout po którym by zniknęło.

    Lubię czytać twoje wpisy, ale nie aż na tyle, żeby zmienić przeglądarkę, tak więc, mam nadzieję, że jednak coś z tym zmienisz, albo masz szansę rozminąć się z potencjalnymi odbiorcami.

    A i jeszcze jedno, rozumiem, gdyby takie coś wstawić na stronie, ale na blogu?

  8. SZYBSZA? Odpal ją sobie na AMD K6 366mhz to porozmawiamy. Firefox na takim sprzęcie działa wyśmienicie. Opery nawet bym nie odpalił.

  9. No właśnie Ci mniej sprytni są tutaj problemem.

    Riddle – nie uważasz, że dajesz małpie brzytwę? Nie chce mi się analizować tych Twoich krzaczków pod kątem czasowego działania, ale na 100% znajdzie się kilku matołków, którzy nie załapią o co kaman i wstawią to na stronę…

    I kolejny komentarz właśnie doszedł, który świadczy dobitnie o nie zrozumieniu tematu. Żarty żartami, ale zachowajmy pewne granice. Tym bardziej, że treść wpisu jest trollo- i flejmogenna.

  10. @Albi: Kwestia szybkości to sprawa względna.

    @Yano: omg, kill me, zapomniałem się :D :D :D

  11. GiM: Jest przycisk zamykający ten splash. Na dole po prawej, taka pomarańczowo-granatowa ikonka. :>

  12. Riddle: yeah, right :>

  13. Coś w tym jest, kiedy mi się w końcu uda zmusić stronę do jednakowego zachowania pod IE i pod Firefoksem to przypominam sobie o Operze. No i zaczyna się zabawa, bo oczywiście pod Operą strona MUSI wyglądać inaczej niż bym sobie tego życzył.

    Tak, używałem jej kiedyś namiętnie. Więcej grzechów nie pamiętam.

  14. i tym samym są to moje ostatnie odwiedziny tego (dotychczas) ciekawego bloga. przesada totalna. irytujące.

  15. Idiotyczna ta akcja. Tak samo jakbyś chciał zmusić Polaków do korzystania z jednego portalu internetowego… Opera ma swoje wady, ale jest przeglądarką bezpieczną i lepszą od IE.
    Co do projektowania stron. Mi jakoś się udaje upodobnić wygląd do Opery, FF (pod IE obecny szablon niezadobrze wygląda, ale w następnym postaram się to zmienić).
    Takie akcje świadczą tylko o tym, że jeszcze nie jest się dobrym projektantem stron (sam nim nie jestem i co z tego ;>?).

  16. Nie uważam blokowania Opery za sprawiedliwe. Równie dobrze możnaby blokować dostęp do stron Firefoxowi pod kątem większej ilości dziur. Firefox także nie wspiera wszystkich standardów i bezsensownym byłoby blokować mu przez to dostęp do strony.

    Poza tym Opera posiada wbudowanych dużo niezbędnych wręcz funkcji, których trzeba się doszukiwać na stronie addons mozilli w postaci często niestabilnych wtyczek.

    Każdy używa tego co dla niego wygodne. Dla mnie aktualnie jest to FF, wcześniej była to Opera, a jako że nie wykluczam powrotu na tę drugą – przykro byłoby oglądać takowe ostrzeżenia w przeglądarce. ;]

  17. „... podczas gdy Opery 10 razy mniej”

    chyba jednak nie, polecam zajrzeć na ranking.pl

  18. 1 kwietnia.

  19. Masz swoje argumenty. Czasami nawet poparte projektami, które nie do końca działają tak jak sobie wymyśliłeś, ale…
    Nie sądzisz, że jest troszkę za późno na uświadamianie? Teraz, kiedy ludzie przez ostatnich kilka lat byli przekonywani, że IE jest zły i jeśli na coś zmieniać to albo na Operę albo na Firefoxa? Wynikiem jest to, że wg moich statystyk 44% moich oglądaczy posiada FF, a 42% Operę. (Reszta jak widać ma mały udział). Nie będę się upiera, że jest to wynik obiektywny, bo raczej nie mam dużej oglądalności, ale… Nie trzeba było działać wtedy? Kiedy była taka straszna moda na zmiany? Trzeba było krzyczeć, że FF jest lepszy, wydajniejszy i generalnie błyska, świeci i wszystkich podnieca.
    Osobiście używałam Opery jeszcze przed powstaniem FF. Zainstalowałam FF i kompletnie nie przypadł mi do gustu.
    Może kiedyś się ‘nawrócę’ na twoją jedyną i słuszną przeglądarkę, ale takie akcje na pewno mnie do tego nie zmuszą.
    Prędzej oglądalność serwisu się zmniejszy…

  20. Sądzdząc po ilości głosów oburzonych, udało Ci się.

  21. Prima aprilis Riddle? :D

  22. Ech, czy Ty nie masz co po nocy, nawet 1 kwietnia, robić? ;-P

  23. jeśli to nie jest Prima Apprilis to się można poważnie zastanowić nad powrotem do Liska.
    Problem jest tylko taki, ze ten lisek strasznie mi muli :D

  24. Ależ Riddlu wywoływać flejma w tak radosny dzień? :) Nie wszyscy wiedzą, że to dzisiaj i znów wojna będzie :)..

    Ale prawda, że Opera czasami ssie, tak samo jak Firefoks też czasem ssie. IE ssie cały czas ;)

  25. Hahaha, z początku nawet nawet dałem się nabrać! :)
    „Co znów ten Riddle wypisuje? Chyba znów mu coś się nie tak przestawiło…”

    Ale jak „chciałeś” blokować Operę, to juz wszystko zrobiło się jasne. :-)

  26. wizard3k: Dla mnie Opera ssie częściej niż IE. Przy pisaniu jestem wstanie przewidzieć jakie hacki potrzebuje dla IE, a po Operze nigdy nie wiem czego się spodziewać.

    Firefox na moim 256 SDRAM, chyba nigdy nie dał mi się odczuć. Właśnie zrobiłem zwiad. W otworzonych 13tu kartach przeklikałem się po linkach około 5 razy na kartę i nie Fx nie przekroczył 40mb.

    Riddle: Do listy proponowanych przeglądarek można dopisać Flocka, bo niektórzy lubią jak się świeci :)

  27. Ależ niektórzy są mało kapujący, ROTFL :-))

  28. To jest trochę bez sensu, to tak jakbyś powiedział użytkownicy A są lepsi od użytkowników B. Opera działa szybciej jak FF więc rozumiem ludzi którzy wybierają ten program.

    Ktoś napisał że na żadnej poważnej stronie by czegoś takiego nie zamieścił – zgadzam się.

  29. Proponuję powrót do IE 5.x ;)

  30. Popieram tę akcję. Brawo, riddle! :)

    Do diabła ze złymi przeglądarkami!!!

  31. U znajomego w pracy olewają robienie stron pod Opere. Robią CSS dla Firefoksa, haki dla IE, a Operą się nie interesują. Sam nie wiem czy dobre podejście.

  32. OMFG, mam nadzieje że to żart. Kiedyś, dawno temu, nawet nie przesiadłbym sie na Opere, gdyby FF nie miało tak ogronych wycieków pamięci :P A teraz dalej muli. A i tak na marginesie – ja problemów z dizajnami opd Operą/FF nie mam. Czasem małe pierdółki, które idzie poprawić. Jak Wy piszecie w takim razie? ;)

  33. dobry żart na prima aprilis ;)

  34. A u mnie nie działa… chce sobie na joggera dodać... a tu się nie da – pliki są w innym folderze…

    Przekonałeś mnie do zmiany.

  35. Żart czy nie – efekty są. Riddle, upubliczniłbyś wersje bez kompresji, by sobie ładnie do tego dodać IE :)

  36. :D Prawie się nabrałem ;p Jak mozna sie do najlepszej przegladarki przyczepic ;p

  37. @Marek: Myślę, że jako takie obiekcje Riddla do Opery są jednak prawdziwe :D

  38. ja uciekłem z Firefoxa do Opery. Opera chociaż radzi sobie z pamięcią a Firefox wylewa sie na caly system. i coraz lepiej mi z Opera

  39. Nie… jednak nie wrzucę tego… Nie potrafiłbym być taki… ;)

  40. Nawet na początku uwierzyłem :)

  41. Adasiu, kto jak kto, ale Ty musisz wiedzieć jak Opera nieprzeciętnie ssie. Wrzuć wersję full, obrazki są dołączone. Tylko baterii brak, przepraszam.

    Uwolnijmy sieć!

  42. Piotr Usewicz 42 01 kwietnia 2007, 10:35

    Red Screen of Death!

  43. Już sam nie wiem, co o tym wszystkim sądzić. Akcja się udała, że się ludzie nabrali, czy się nie udała? :-)

    Coś mi się wydaje, że w .zip-ie ze skryptem będzie niezła niespodzianka… ;D

  44. mcv: Jakieś zakodowane regexpy przepuszczone przez eval(), ale co rzeczywiście skrypt robi nie mam pojęcia, bo sprawdzać się nie chce :] .

  45. Doobre. Przez pare sekund dałem się nabrać ale szybko skumałem jaki dziś dzień ;)

  46. ale mi ciśnienie podnosło… już rss-a z tego bloga chciałem wywalać :P

  47. No Rid, to Ci się udało ;D

  48. Riddle, ty sobie zartujesz, a kod, ktory podajesz czasem na blogu, w Operze wyglada… dziwnie (ucina numerowanie linii). Teraz pomijajac Prima Aprilis – nie da sie tego zrobic?

    Pozdrawiam

  49. Mniejsza o większość, że to żart, ale już napisałem więc się wypowiem „na wszelki wypadek” wystąpienia takiej akcji ;D Gdyby to nie był żart to napisałbym tak:

    [Riddle]: Z całym szacunkiem, moim zdaniem piszesz bzdury. Ja np. nigdy nie miałem problemów z designem ani w Firefoksie ani w Operze. Zawsze problemy sprawiał IE. Co z tego, że są hacki? Skoro można ich użyć dla IE to czemu nie dla Opery? Nie uważam Firefoksa za złą przeglądarkę, ale zupełnie nie odpowiada moim oczekiwaniom. Nie mam zamiaru jej zmieniać.

    [Albi]: „SZYBSZA? Odpal ją sobie na AMD K6 366mhz to porozmawiamy. Firefox na takim sprzęcie działa wyśmienicie. Opery nawet bym nie odpalił.”
    Ja odpalam Opere na Celeronie 333Mhz i po prostu działa, a Firefoks – nie.

    Pozdrowionka ;)

  50. no przegiąłeś, wpisz, ale już wpisz sobie w Adblocka *firefox*, *mozilla*, *riddle* i *last.fm* i *wszystko* }:->

  51. Buahahahahaha ;D .
    Dobre, dobre, Prima Aprilis i tylu się nabrało…
    Naiwniacy ;D .
    A jaki flame ;D .

  52. Wracam do korzeni

    Use IE, dude

    Moją pierwszą przeglądarką internetową był Internet Explorer 4.0. Było to koło roku 1998/1999.

    W chwili obecnej mamy rok 2007 i Internet Explorera 7.0. Do niedawna korzystałem z Mozilli Firefoksa, ba - byłem wręcz fan[.[...]

  53. Potwierdzam – ostatnio kroiłem pewną stronę, i wcale największy problem nie wystąpił z IE, ale z Operą.

  54. ...przypadek :/

  55. wiem, że Prima Aprilis, ale dla tych co sie nabrali:

    PPM/preferencje witryny/sieć/identyfikacja przegladarki/maskuj się jako iE

    PS. przesadziłeś troche z arogancją użytkowników…

  56. Pako, mój skrypt jest za mądry żeby zwykła zmiana UA go zmyliła! Take this, Opera!

  57. To dlaczego ja jeszcze mogę oglądać tego bloga pod Operą ;) ? I nawet skomentować spod Opery mogę :) . Jednak tak na codzień to używam FF.

  58. [Loonatic]: „To dlaczego ja jeszcze mogę oglądać tego bloga pod Operą ;) ? I nawet skomentować spod Opery mogę :) . Jednak tak na codzień to używam FF.”

    spróbuj na stronie głównej ;)

  59. Właśnie komentuję spod Opery żeby sprawdzić w/w.

    Rzeczywiście, ‘przedstawiaj się jako IE’ nie działa, ale ‘maskuj się jako IE’ działa dobrze na stronie głównej i każdej z podstron.

  60. Niespodziewane zachowanie Opery związane z niektórymi arkuszami CSS jest spowodowane nagłą zmianą fluoroscensyjnego koloru elektronów helu, jednakże Internet Explorer pod tym względem wykazuje niesłychane zrozumienie bułki z masłem, co powoduje, że wycieraczka ta jest najczęściej wybierana przez tostery z logo Windows.

    Tyle mojego komentarza :)

  61. Morał z tego taki, że w lodówce nie uprasujesz koszuli!

  62. Jak to nie? Ja właśnie to zrobiłem, tylko koszula taka trochę chłodna się zrobiła…

    Ja tam dzisiaj sobie Windowsa Vistę zainstalowałem po długiej, nie udanej „przygodzie” z Ubuntu i nareszcie mogę sie oddać mojemu ulubionemu zajęciu ponownie: szukam najlepszego programu antywirusowego ;)

  63. @dos: Przez 4 miesiące na Viście nie używałem antywirusa – teraz nawet jednego mam, ale jeszcze nie zainstalowałem ;-)

    PS. Ale Opera Mini i Opera Mobile to są dobre produkty i Minimo im nie dorasta, o! :-)

  64. dos: Eeeee… a Zapora systemu Windows to co? Przecież to najlepszy firewall wszechczasów :)

  65. Modrzew: Firewall != antywirus. A swoją drogą Windows Firewall wbudowany w Vistę/LH Server jest naprawdę niezły. I to akurat nie jest żart primaaprilisowy :-)

  66. Murwazy - Operator 66 01 kwietnia 2007, 12:45

    Riddle pojechales po bandzie :D
    1 kwietnia zaczac takim tekstem

    pozdrawiam

  67. Ja gdy tworzę strony zgodne ze standardami to w operze one wyglądają poprawnie.
    Np. Zobaczcie na tą stronę: http://www.tukobi.eu/strony/prucnal/
    W IE i Operze jest poprawnie wyświetlana, a na FF się rozłazi, mimo, że jest zgodna z XHTML’em.

  68. Yyy. a ja myślałem, że XHTML jest od struktóry nie layout’u. – Tak, czepiam się :]

  69. doiy: ciiiiii, bo się wyda :]

  70. Koniec z Operą!

    Tak, grzeszyłem... Teraz już teraz lisek miły w dotyku został. Aby każdego przekonać przy wejsciu na tego bloga pojawi się infomacja dlaczego jej (przeglądarki Opera) nie używać... Proszę o usunięcie mojego linka ze strony promującej z

  71. Riddle, ty primaaprilisowy trollu, ty! :>

  72. Opera - przekleństwo webdeveloperów

    Kodowanie stron nie jest zadaniem specjalnie łatwym - proces jest spowalniany przez niezgodności międzyprzeglądarkowe i różnice w aplikowaniu standardów. Ostatnimi czasy warunki w jakich przychodzi nam pisać strony uległy znacznej poprawie,[...]

  73. @Riddle, czy ktoś jest w stanie Twój dowcip pobić?
    Żeby z Opery, operetkę zrobić?
    Kto do Opery chodzi w tym współczesnym świecie?
    W modzie Lis (Co z tą Polską) w całym Internecie!

  74. Ja też, kiedy nie rymuję, to choruję, joł

  75. Ja się tak nie bawię :-P

    Jaka data dzisiaj jest - każdy widzi Oczywiście wyczulenie na różne dziwne teksty twórców stron portali sięga dziś zenitu O ile artykuł o projekcie wpisywania daty poczęcia w PESELu na portalu GW mnie nie zaskoczył zbytnio (bo mnie by [...]

  76. HAHAHA!! Genialne!
    Trafiłeś w czuły punkt. Wystarczy tylko dać hasło, żeby się w komentarzach rozwinął flame-war ;)

    Ciekawe, czemu skrypt przestał działać po zmianie daty na 2 kwietnia….
    Ale muszę przyznać, że na początku się zdenerwowałem. Już nawet chciałem pojeździć na blogu, jaki to ty wredny i że czemu ty nie zablokowałeś dostępu do bloga w ten sposób…
    Potem jednak pojawila się iskra nadzieji: może skrypt zawiera coś innego niż to co jest na screenie? Coś w stylu „Opera rządzi, wyrzuć firefoxa” ;) Ale nie.. no ale się wszystko wyjaśniło po zmianie daty ;)

    Swoją drogą, ostatnio na mojej uczelni był wykład jednego z programistów mozilli… Śmiesznie było. Coś się waliło z prezentacją na firefoxie (slajdy zmieniały się po kilku sekundach). Okrzyk na sali: Otwórz w Operze!
    Na koniec wykładu: „I tak Opera rządzi!”

    Ja i tak wolę Operę. Ff przy kilku wtyczkach mi się sypie, aż w końcu albo muszę kasować profil, albo ręcznie edytować pliki konfiguracyjne i usuwać wpisy wtyczek. Opera działa mi szybciej, ma wszystko, co jest mi potrzebne (noo… tęsknię jednak za Developer Toolbar, inspektorem DOM i paroma innymi dodatkami webdeveloperskimi. Ale za to w operze są wbudowane odpowiedniki chromeedit i greasemonkey). Na Ff otwieram tylko strony z flashami (na linuxie+operze flash strasznie mi się ślamazarzy).

    Opera <3
    ;)

  77. Uśmiałem się po pachy, szczególnie z komentarzy („już ostatni raz tu jestem” itp).
    Jakby był ranking na żart prima aprillisowy – główna nagroda murowana!

  78. Dałem się nabrać, nie ma co ;D. Pomijając fakt, że to akurat FF nie do końca radzi sobie ze standardami :>.

  79. Murwazy - Operator 79 01 kwietnia 2007, 13:48

    Fluxid
    sprawdz weekly, jest developer console, inspektory itp :)

  80. Riddle Żartowniś :)

  81. LOL :D

  82. Gratulujemy ludziom, którzy się nabrali. :)

  83. Ja tam nigdy nie lubiłem Opery. Słuszna akcja Riddle.
    (Oczywiście żartuję, jak wszyscy dzisiaj ;p).

  84. Z całym szacunkiem, ale myślisz, że jak ktoś, kto przeczyta tego posta na Twoim blogu, przestanie używać Opery, to nie będziesz musiał mieć zwglądu na nią podczas kodowania? ;)

  85. Zartownis. Ale i tak Opera ssie:)

  86. W sumie użytkowników Opery jest tak mało, że jak zniknie zupełnie, to nawet nikt nie zauważy :)

  87. Brawo, gratuluję dobrego żartu na prima aprilis.
    Używam opery i jest mi z nią dobrze, jeszcze tego brakowało, żeby autor strony decydował za mnie w jakiej przeglądarce będę oglądał jego dzieło.
    A do tych dla których mówią, że opera ssie mówię:
    Mi opera ssie strony dużo szybciej i lepiej od jakiejkolwiek innej przeglądarki.
    Kiedy zobaczyłem ten komunikat, wystarczyło wyświetlić źródło strony, wykasować podejżany skrypt i zapisać zmiany.
    Z tego co wiem FF tak nie potrafi.

  88. Garść newsów

    Gdy jeszcze 12 godzin temu nic nie wskazywało na jakieś sensacje, dziś mój czytnik RSS został zasypany takimi wiadomościami:

    Wikinews: Człowiek Zwany Koniem planuje zamknąć Wikipedię
    Najgorsze, że w tą całą sprawę zamieszieszany jest[...]

  89. Brawo za żart – dla mnie w dyskusji Fx/O jest jeden argument – Fx jest otwarty a O nie. Większej ilości zalet/wad nie stwierdziłem.

    Pozdrowienia dla wszystkich.

  90. TU KIERUJ BROŃ 90 01 kwietnia 2007, 15:59

    Dobry primaaprilisowy żart, chociaz na początku uwierzyłem.

  91. yy… 1-szy kwietnia.. tak? :)

  92. Nie wiesz, że ktoś ten głupi prima aprilis’owy żart może wziąść na serio i porzuci tak wspaniałą przeglądarkę jaką jest opera dla jakiegoś tam firefox’a.

    Powiem tyle: Your web, your choice.

  93. Opera daje nam jedynie możliwość detekcji za pomocą JavaScriptu obiektu window.opera…

    Hmm, w CSS dla Opery też jest hack:
    [at]media all and (min-width: 0px){ .class {width:100px;}}

    Działa w najnowszej Operze, sprawdzałem dzisiaj ;)

  94. Jakiś czas temu powstał pewien dowcip w kręgach webdeveloperów:

    - Dlaczego Opera jest gorsza od IE? – Bo nie ma instrukcji warunkowych

    :D

  95. a ja jestem ZA! :P
    Bo znowu źle renderuje mój arcypoprawny HTML, widzi niedomknięty tag tam, gdzie go nie ma. Gupia opra.

  96. (Komentarz zmodyfikowany 02.04.2007 o 04:18)

    SZYBSZA? Odpal ją sobie na AMD K6 366mhz to porozmawiamy. Firefox na takim sprzęcie działa wyśmienicie. Opery nawet bym nie odpalił.

    Osobiście zauważyłem coś odwrotnego – Fx się ciął na K6-2 350MHz, a Opera śmigała…

    Riddle, doleje oliwy do ognia: Twojego jogga czytam WYŁĄCZNIE w Operze.

    Puenta: SOA#1 ;)
    Za każdym razem, nieważne jaka strona.

    Kształćmy się muzycznie, pora do Opery. :D

  97. Aż z ciekawości zainstalowałem Operę i faktycznie, działa szybciej .

  98. Ale pamiętaj, natychmiast ją skasuj :D

  99. Po moim Fajerfoksie!

  100. 1 kwietnia… ;)

  101. Prima aprilis

    Oczywiście poprzedni wpis był żartem prima aprilisowym. Wykorzystałem fakt, że wiele osób bardzo ekscytuje się przeglądarkami - i można chyba przyjąć - zwłaszcza Operą vs Firefoksem. ;) Garść faktów:

  102. Powiem jedno słowo. Acid. I bawcie się dobrze.

    http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html

  103. Smoke, czy to jest jedyne kryterium, po którym oceniasz przeglądarkę?

  104. Technorati to jednak potężne jest. Czek diz ałt.

  105. RRRROTFL xD
    Riddle przywódcą powstania antyoperowego? :>

  106. Riddle: yt

  107. Jestem innego zdania – używajmy styli i tagów zgodnych ze standardami, ale nie dodajmy skryptu. Tyle, że używajmy tam gdzie się da akurat tych styli, których opera nie obsługuje, lub żle obsługuje, np:
    <input type="text" style="width:150px; padding-left:30px; padding-right:30px; background:no-repeat top left url(...)">
    Tło oczywiście ma spowodować nieczytelność pola. Opera nie obsługuje padding dla input.
    Właśnie przebudowywuję wygląd swojej strony i zmusza mnie to do użycia padding, bo chcę aby pola wyglądały atrakcyjniej. Adresu jednak nie podam (bo nie chcę spamować).
    Można dodać tylko w JS notkę, jeżeli ktośużywa opery „Jeżeli Twoja przeglądarka źle wyświetla strony pobierz <a href="http://firefox.pl" rel="nofollow">Mozillę</a>
    Niech zobaczy, jak kłamią. Nie zmuszaj Riddle nikogo do niczego, bo będą robić na przekór i zgłoszą twoją stronę do osiołków (www.osiolki.net).

  108. Mistrzu, dałeś się nabrać. ;-) Zobacz najnowszy wpis. :]

  109. Ale zapłon ^^

  110. Swoja droga, opera zawsze obsysala, udajac ze trzyma sie standardow. Przez pewien krotki czas nawet stosowalem calkiem serio podobne rozwiazanie, wykorzystujac if(this.opera)

    Dopiero od niedawna Opera nie przeladowuje strony na

    location.replace(location+”#blah”)

    - co czynila ja malo przydatna do pewnych zabaw flashowo/ajaxowych

    Wciaz tworzy historie przy location.replace() i przeladowuje strone przy kliknieciu na back button, niedoroba jak zawsze :)
    Jesli pamietam, safari tez tworzy historie.. :(

  111. [Albi]: „Ale zapłon ^^”

    Zapłon jak zapłon… Ja dziś dostałem wiadomość od chrome.pl z okazji 1. kwietnia i się wkręcić dałem :]

  112. Chyba nie tą z czyszczeniem internetu?

  113. A prawda jest taka że Opera w wer 9.x ma w standardzie o wiele lepsze wycinanie reklam aniżeli cała garść wtyczek do Fire Foxa które nomen – omen sprawiają że FF uruchamia się o wiele dłużej od Opera.

  114. Patriarcha 114 25 września 2007, 00:13

    a ja nadal uważam ze Ci sie po porstu nie chce napisac porządnego kodu, ciagle piszesz pod misia albo ukochanego liska, a tak jak microstuff olewa totalnie i robi karygodne błedy (przez co potem 20 kB stronka włącza sie godzinami), tak lisek kopiuje jak leci z misia (pieprzenie o tym jaki to wspaniały kod jest bez sensu bo to jest en sam tlyko sie inaczej nazywa), a kiedy ktoś chce wreszcie zrobić to jak należy to takcy webdeveloperzy z Bożej łaski tylko klną i blokują bo nie umieją zrobić prawidłowo – nauczyli sie tlyko syfiatego kodu i myślą o sobie jak o Bogu

  115. Widzisz co napisałeś? Przeczytaj pierwszy akapit tego postu i pośmiej się ze mną. ;-)

  116. ja piszę strony pod ie, ff i opere i wszędzie wyglądają tak samo, po prostu ci się nie chce nauczyć poprawnie pisać to idziesz na łatwiznę i piszesz pod jedną lub dwie przeglądarki, blokować to sobie możesz swoje głupie pomysły a nie przeglądarki

Dodaj komentarz

Do formatowania komentarzy używaj Textile (HTML nie działa). Szczególnie jeśli wklejasz większe fragmenty kodu. W razie niepewności użyj podglądu komentarza.

Wypowiedzi obraźliwe, infantylne oraz nie na temat będą moderowane – pisząc postaraj się zwiększyć wartość dyskusji.

Komentarze nie służą do wysyłania wiadomości albo informowania o błędach, itd. Chcesz coś mi napisać – skontaktuj się.